کتاب اگزیستانسیالیسم و اصالت بشر

اثر ژان پل سارتر از انتشارات نیلوفر - مترجم: مصطفی رحیمی -اگزیستانسیالیسم

این کتاب، خلاصه ای از اصول اگزیستنسیالیسم سارتر است که به همراه انتقادی از آن ترجمه و توسط انتشارات نیلوفر منتشر شده است.
به ظن مترجم، این، کتابی صرفا فلسفی و پیچیده نیست، بلکه برای استفاده همگان فراهم آمده است.


خرید کتاب اگزیستانسیالیسم و اصالت بشر
جستجوی کتاب اگزیستانسیالیسم و اصالت بشر در گودریدز

معرفی کتاب اگزیستانسیالیسم و اصالت بشر از نگاه کاربران
هنگامی که دکارت می گوید: @به جای تسلط بر جهان، باید بر خویشتن مسلط شد@ در واقع میخواهد بگوید: عمل کنیم بی آنکه به امید متکی باشیم.

اون روز که این کتاب رو خریدم، به خاطر این بود که با مفهوم اگزیستانسیالیسم در روان درمانی مشکل داشتم و امید داشتم رسیدن به یه درک مستقل از اگزیستانسیالیسم، کمکی باشه برای درک بهترش در روان درمانی. حالا که تونستم بخونمش؛ دیگه با این مفهوم در روان درمانی مشکلی نداشتم و بالاخره تقریبا برام جا افتاده بود، اما مشکل اینجاست این کتاب رو خوب نفهمیدم.
حتی حس میکنم اینکه بگم خوندمش فعل درستی نباشه، چون خوندن چندباره ی بعضی جملات هم گاهی برای فهمیدنشون کافی نبود. درنهایت اینکه ترجمه ی عجیب و دوری داشت و نتونستم با ریتم کلمات به خوبی ارتباط برقرار کنم. همین.

مشاهده لینک اصلی
تصویر جالبیه. اسمش رو گذاشتم: اگزیستانسیالیسم در یک دقیقه.



نوشته های ریزش واضح نیست، گفتم با کیفیت بالاتر بذارم، حجمش بالا میره، ممکنه بعضیا راضی نباشن.

تنها چیزی که میتونم بگم، اینه که ترجمه افتضاح بود. فکر کنم سواد فرانسوی مترجم، در حد سواد فرانسوی من بوده. شاید هم سواد فارسیش کم بوده. نمیدونم، خلاصه به قدری جملات رو بد ترجمه کرده بود که با چهار پنج بار خوندن هم نمیشد حدس زد که سارتر چی میخاسته بگه. راجع به نقطه گذاری هم که بگذریم. وسط جمله یه دفعه نقطه میذاشت، آخر جمله نقطه نمیذاشت و خلاصه هر جا علاقه داشت، از علائم استفاده میکرد.
این تنها چیزی بود که راجع به این کتاب میتونستم بگم چون به خاطر ترجمه ی بد، نتونستم زیاد متن سارتر رو بفهمم.
بعداً که یه ترجمه ی بهتر گیرم اومد و خوندم، این ریویو رو تغییر میدم.

مشاهده لینک اصلی
آیا تا به حال متوجه شده اید که زمانی که شما در پایین سنگ هستید، هیچ چیز باعث می شود شما احساس خوبی نسبت به Sartre به شما بگویم که اگر زندگی شما پیچیده خود را گسل خود را لعنتی.

مشاهده لینک اصلی
اولین نفوذ من به اگزیستانسیالیسم یک انسان گرائی بود که در سالن دانشجویان مهندسی دوم بود. من این کتاب و کتاب دیگری را که توسط علی شریعتی نوشته شده بود خریدم. من کاملا سر و صدا بودم. من تقریبا هیچ چیز در مورد ادبیات، فلسفه، الهیات، خدا و هر چیز دیگری را که علم نبود، دانستم. همه می دانستم که من یک مسلمان هستم و در خانواده و جامعه مذهبی رشد می کنم، اما من همیشه آرزو داشتم که خودم را به باورهایم بسپارم، منظورم این است که آرزو می کنم بعضی از مفاهیم و اندیشه ها را براساس کتاب های خوب که مورد نیاز بود، مورد بررسی قرار دهم خواندن. اولین گام برای سفر به کشف خود، یافتن کسی بود که به من کمک کند تا حداقل از این راه شروع کنم. من یک نیروی محرک نیاز داشتم؛ سرعت اولیه یا شرایط اولیه. اما در واقع سخت ترین بخش این بود. برای خواندن یک فلسفه آتشین یا یک کتاب مذهبی به منظور تقویت مبانی باورهای شما. این دومین چیزی بود که من از مردم در اطراف خودم شنیدم. ابتدا باید کتاب هایی درباره دین خود بخوانید و سپس دیگر انواع فلسفه ها را بخوانید تا منتقد آنها به دلایل خود باشد. بدیهی است، این راه صحیح نیست. اگر اندیشه های مذهبی من صحیح باشند، نباید بعد از خواندن سایر انواع کتاب ها تغییر کنند. و اکنون که من در مورد آن فکر می کنم، وضعیت من درست مثل مردی در آن مثال از سارتر در این کتاب بود که مطمئن نبود که در چه راهی انتخاب شود. پیشنهاد سارترز: @ شما آزاد هستید، بنابراین انتخاب کنید به عبارت دیگر، اختراع کنید. هیچ کدام از اخلاق عمومی نمی تواند به شما بگوید که شما باید چه کار کنید. هیچ نشانه ای در دنیا وجود ندارد. حتی من در انتخاب راهنمایی هایم آزاد بودم. اگزیستانسیالیسم خواندن یک انسان گرائی یا حج است ؟! این سوال بود. این واقعا ساده نبود. برای مدت طولانی احساس کردم که من یک ذره معلق بودم، بدون هیچ گونه جهت خاص. یک نقطه در سیستم دکارتی بدون مختصات با حرکت بسیار تصادفی و تصادفی. من انتخاب Sartre.من او را انتخاب کرد نه اینکه او را می دانستند یا تصور دوست یا شخص دیگری باعث تشویق من به خواندن او شد. همه چیزهایی که او می دانست این بود که فیلسوف بزرگ قرن بیستم بود. فلسفه او در بسیاری از کشورها تاثیر بسیاری بر جای گذاشت و منطقه من در جهان منحصر به فرد نبود. من احساس کردم که من @ Free @ هستم. دوستان من گفتند: \"شما خودتان را با سارتر دعوت نکنید، آن را به شما ناامید می کند. @ در واقع آن را انجام داد. این رسما اولین بار در زندگی من بود که من در حال خواندن یک کتاب بودم که نیازی به در نظر داشتن خدا در زندگی نبود، بسیار متفاوت از چیزی بود که @ افتخار @ در مدارس آموزش داده شد. اگزیستانسیالیسم یک انسان گرائی است که در واقع یکی از ده کتاب برتر است که زندگی من را تغییر می دهد. یک پنجره جدید یک روش جدید تفکر شیوه جدیدی از زندگی است. این سومین بار است که من آن را خوانده ام و اگر هر زمان که بخواهم دوباره آن را بخوانم. نه این که برای درک بسیار دشوار است، من فکر می کنم این کتاب به یک زمینه کلی فلسفه نیاز دارد. مسلما اکنون 8 سال پیش بهتر است که آن را بهتر درک کنم اما هنوز نمی توانم تمام قطعات را به طور کامل متصل کنم و به یک نتیجه برسیم، مثلا من هیچ چیز درباره پدیدارشناسی، ماتریالیسم یا فلسفه مارکس نمی دانم. اولین بخش کتاب یک سخنرانی درباره اگزیستانسیالیسم، سپس دو قلو و آنطور که نخستین هنوز کاملا فلسفی است، و دوم دربارهی سارتر در 70 سالگی است. من همواره هر جملهی این کتاب را برجسته کردهام. من فکر می کنم این یک توضیح دقیق از اگزیستانسیالیسم است، شروع خوبی برای خواندن کار دیگر او @ Being and Nothingness @.

مشاهده لینک اصلی
این یک مقدمه بسیار قابل دسترسی برای اگزیستانسیالیسم سارتر است. برخی از مفاهیم ابتدایی و اساسی سیستم Sartres در یک روش آسان و قابل درک توضیح داده شده اند. اساسا، کتی هولمز در آغاز فوق العاده عالی Batman Begins، نگرانی های Sartres را در این کتاب خلاصه می کند: نه کسی که زیر آن هستید، آن چیزی است که شما آن را انجام می دهید، شما را تعریف می کند. بله، این اساسا این است. وجودی که پیش از آن ماهیت است، مستلزم نفی هیچ مفهومی یا ایده جهانیhuman nature @ است و زمانی که ما به این دنیا وارد می شویم، ما به سادگی می توانیم وجود داشته باشیم و این همان چیزی است که ما در آن انجام می دهیم که در نهایت تعریف می کند که ما چه هستیم. با این حال، کیفیت کیفیت این محصول در ژاپن وجود دارد. در یک طرف، آن را بسیار باحال به درک که فرد می تواند تبدیل به هر آنچه که او ذهن خود را قرار می دهد تا زمانی که اقدامات خود را با هم. قهرمانان یا خائنانی متولد شده در این دنیا وجود ندارد و هیچ کس و هیچکس هیچ کنترلی بر ما ندارند. اما بعد از آن، هنگامی که سارتر در مورد @ anguish @، @ despair @ و در مورد عواقب آنچه که ما انجام می دهیم، بخش جدی می آید. این توضیح می دهد که کلمه \"محکوم\" در اعلامیه ای که اغلب نقل قول شده است، توضیح داده شده است: مرد محکوم شده است که آزاد باشد. به هر حال، من به شدت این کتاب را به همه کسانی که علاقه مند به درک اگزیستانسیالیسم سارتر و مفاهیم اساسی آن هستند، توصیه می کنم. قبل از شروع زندگي و حيات سنگين و سنگين، اين يک کتاب خوب است که براي شروع کار است.

مشاهده لینک اصلی
â € œEnhance باید خود را پیدا کنید، آن را دریافت کنید، و به آن اعتقاد دارید: انسان نمی تواند خود را از خود حفظ کند. اگزیستانسیالیسم نوعی خوش بینی است. در این معنا، نوعی عمل عمل ساخت است. خودتان را پیدا کنید، کسب و کار خود را انتخاب کنید، خودتان را پیدا کنید. اخلاق عمومی هیرو نمی تواند کاری انجام دهد. تصمیم گیری های خود، اما شما vereceksiniz.â â OEA € € â € ° به انسان ã¶zgã¼ mahkumdur.â-zgã¼rlã¼k است Güzel توصیف تیم از LMA ± ±. همچنین لازم بود بولتن را بخواند. بهتر است بخشی از قطعات مورد نظر را به جای خواندن صفحات صفحه بخوانید. به نظر می رسد که آنچه می خواهیم درک کنیم بهتر درک است.

مشاهده لینک اصلی
من علاقه مند به خواندن سارتر برای برخی از زمان ها بودم، اما نمی خواست زمان خود را با یک رمان مودبانه و افسرده مانند تهوع (که من هنوز هم ممکن است یک روز بخوانم) هدر ندهم. یا یک صفحه خشک، 700 صفحه ای (آرامگاه) مانند وجود و هیچ چیز. صادقانه بگویم، هیچ چیز به نظر من ارزش زمان من نیست. این به سختی به نظر می رسد ارزش هر کسی زمان است. چرا که من این جواهر کوچک را شروع کردم. این کتاب سخنرانی بود که سارتر به حسابرسان غیر فیلسوف در دفاع از اگزیستانسیالیسم داد. او در تلاش بود تا نظرات خود را به عنوان انسانیت در طبیعت به فروش برساند یا به نوعی از بشریت سود برساند. سارتر منطق را برای قطعاتی که به اندازه نیشگون برای همتاییان است را شکست داد، که من فکر می کنم ستودنی است، زیرا مقدار مشخصی از خطرات مربوط به ریزش ایده های شما است تا بتوان آنها را درک کرد. سارتر این مبارزه را روشن کرد: \"بسیاری از افرادی که با من مصاحبه می کنند واجد شرایط برای انجام این کار نیستند. این دو گزینه را به من می دهد: از پاسخ به سوالات خود رد می کنید یا موافقت می کنید که بحث در یک سطح ساده انجام شود. [اما] ما باید توافق کنیم که آن را در شرایطی که ما آن را تغییر ندهیم، توجیه کنیم. به رغم سادگی آن، بعضی قسمت های ماتریال برای آغاز وجود دارد، و روش و ارزش Sartreâ € ™ ثانیه برای انتشار ایده های خود را در میان طبقه کارگر به خودی خود جذاب است. سارتر ایده های خود را در گزاره های زیر خلاصه کرد: 1. هستی پیش می آید انسان ها به طور غیرمستقیم به نیروی خودشان نیرو می گیرند که فراتر از محدوده درک و کنترلشان است و می توانند لحظه لحظه ای را تعریف کنند. â € œLife چیزی است تا زمانی که آن زندگی می کند. â € 2. انسان وضعیت است. او نمی تواند با سرنوشت به اصطلاح او یا نقش پیش تعیین شده تعریف کند. 3. انسان مسئول است در هر عمل (\"طرح\")، انسان ها یک موقعیت جدید برای خودشان را به عنوان افراد ایجاد می کنند، که به این معنی یک وضعیت جدید برای جامعه با هر عمل است. من همه انسانها را با هر عمل جدید مرتکب می شوم. وضعیت ما عصبانیت می کند: دانستن اینکه من مسئول هستم معنی خود را تعیین کنم و معنی بشر را تعیین کنم، که باعث می شود \"مسئولیت\" و \"دانستن اینکه ما هستیم\" رها شده به منابع خودمان.5. حقیقت مطلق در دسترس است، اما به لحاظ ذهنی با درک اینکه حقیقت در اینجا وجود ندارد، اما در اینجا «حقیقت مطلق آگاهی است که با خود مواجه است»، گرفتار می شود. «Intersubjectivity: Subjectivity is not in a خلاء احساس فردیت از جامعه توسعه یافته، تصفیه شده و منعکس شده است. â € œWe هر خود را در حضور دیگر به دست آوردن â € | دیگر برای وجود من ضروری است، و همچنین به دانش من از خودم.â € در پایان این حجم مفید از pabulum فلسفی در مقاله ای در مورد کامو € ™ The Stranger.â € این بسیار روشن بود. علاوه بر تعریف بیشتر ایده های Sartreâ € ™ ثانیه، توضیح خوبی برای Camus کار، و \"چیزی بود که من خوشحال بود به کشف\"، سارتر از خود ابراز تردید در اولین بار خواندن کتاب را نشان می دهد. او خط اگزیستانسیالیسم را در سراسر داستان می بیند، بلکه استعداد ادبی کامو را نیز در بر می گیرد. من احساس می کنم کتاب را بهتر از قبل می فهمم، و قدردانی جدیدی برای آنچه کامو در تلاش برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطبانش بود.

مشاهده لینک اصلی
کتاب های مرتبط با - کتاب اگزیستانسیالیسم و اصالت بشر


 کتاب فلسفه اگزیستانس
 کتاب دوزخ
 کتاب زیبایی شناسی
 کتاب دروغ گویی روی مبل
 کتاب ادبیات چیست
 کتاب وداع با سارتر